Regen was er afgelopen week meer dan genoeg gevallen, maar de vooruitzichten waren bij weer on-line niet slecht. Toch zaten ze ernaast, het regende om kwart over acht en dan is het niet zo aantrekkelijk om naar onze startlocatie te gaan. Dus maar met regenjasje aan er op uit. Ik was niet de enige. Bakker Peter zou de tocht leiden maar ik hoef niet uit te leggen waarom hij er niet was. Hij moet nog wat geduld hebben. Digipiet , die eigenlijk nooit verzaakt, was er ook niet. Hij gaat vandaag beginnen aan een bijzondere tocht; met zijn duifje Ans naar Polen. Maar liefst 1500 km, niet mis. Veel succes Piet en Ans.
Johan S. misten we ook omdat hij bij De Henk Lubberding Classic zijn kilometers wegtrapte. Peter K. is weer aan het werk en waar Willem uithangt weet ik niet.
Met zijn zevenen moesten we besluiten waarheen. In ieder geval niet naar Achtmaal, daar was het geen weer voor en je zou daar misschien ook regelmatig vastrijden in de Bloemencorsodrukte. Even gedacht aan rondjes Munnikenhof en de bossen. Je blijft dan dicht bij huis, maar in de bossen wordt het ook niet droog. Het werd rondje Noordhoek.
In de polder maakten we onszelf en de fietsen knap vuil maar later konden we de jasjes toch uittrekken. In gepast B-tempo ertegen aan. Aan koptrekkers, voornamelijk Erno, Jan, Gerard, Wim en Jacques, geen gebrek. Iedereen kende de weg, Jan ook, egwel.
Net voor Noordhoek wat oponthoud. Gerard moest een binnenbandje wisselen.
Onderweg hadden we ook de gelegenheid om van de natuur te genieten, we zagen verschillende roofvogels. Het bleef nagenoeg droog.
Op weg naar Langeweg reed Wim ook lek, de eerste keer dit jaar. Hierbij was Gerard weer de eerste die zijn handigheid toonde, zijn handen waren toch al vuil.
Met wind in de rug naar Made was ook geen straf. Hoewel ik er aanvankelijk tegenop zag, was het toch nog een aardig ritje geworden.
Nu komende week nog een keertje trainen om zaterdag de Mergelland route te kunnen volbrengen. Even duimen voor goed weer op 12 september.
Anton Knipscheer

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava








