Dit werd een zaterdagritje voor een vrijwilliger. Die hadden we snel gevonden! Twan stak als eerste zijne vinger op. Een ritje over Gurkem en Poederoijen zei tie. Ik stak al over om bij het stoplicht voor te sorteren, maar toen ik omkeek zag ik Twan de Nieuwstraat in fietsen, ik dacht nog ff zou Gurkem verlegd zijn. Nee ik had het verkeerd begrepen, we zouden via de Moerdijkbrug gaan, anders wit ik de weg nie zeit ie nog.
Intussen sloot het voltallige A peloton zich bij Twan aan, om gezellig keuvelend richting Dordt te fietsen. Iedereen mocht een keer op kop fietsen, om zo heerlijk van de omgeving te genieten. Links van ons had je een schitterende muur, zelden zo’n mooie muur gezien. Een beetje verder zijn we gezellig aan de waterkant gaan zitten om van de Merwede te genieten. Intussen konden we op ons gemak een krentenbolleke naar binnen werken. Daar zagen we in de verte Gurkum al liggen, schijnt een mooi stadje te zijn, maar wij hebben alleen de brug gezien.
Over de brug op weg naar Woerkum, zei ik nog tegen de leider, zullen we eens een bietje harder gaan fietsen. Dit even aan de rest van ons peloton rond gevraagd, gelukkig was iedereen eensgezind. Voordat we het wisten, fietsten we langs Poederoijen, en zagen we de brug van Heusden opdoemen. Nog een 30 km vanaf dat punt en we waren weer op de May. Iets van niks met zo’n mooi gezelschap. Met ruim 110 km op de teller namen we in de May dan ook uitgebreid afscheid van ons WTC peloton, dat vandaag bestond uit Frans, Karel, Oscar, Rob, Jeroen, Bart, Jos, Peter, Michel, Henz, Corné, Arthur, Dré, Robert, Maarten, Warner, Rik, Fin, Klaas, Matthijs, Bram, Egbert, Sjef, en leider van de dag Twan.
Bedankt voor de mooie en gezellige ronde, enne veul fietsplezier met de mannen van TC Prinsenbeek, en onze oud-club genoot Franske, in Frankrijk.

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava











