Toen ik in Made aankwam, bruiste het nogal. Vele mensen waren druk met het opbouwen van tenten en kramen. Natuurlijk moest er eerst nagepraat worden over de buien van vorige week. Gelukkig ziet er het weer er voor vandaag beter uit, al waait er een fris windje. Wim, Anneke, Rico, Petra, Peter K., Johan S. en Anton waren present maar niemand die Jan heette, die de tocht zou moeten leiden. Dus even bakkeleien over de route en toch maar gaan met die banaan. Het zou een rondje Noordhoek gaan worden.
Extra sterke koptrekkers waren er niet voor ons maar we moeten onszelf ook niet onderschatten. Tussen de kramen door Made uit en de polder in.
Daar kwamen enkele kleppers aansluiten; Erik Stasse, was net iets te laat bij het vertrekpunt, maar wist ons toch nog in te halen. Ook een drietal WSVP-ers sloot aan.
Ene Flip S. moest wegens een blessure rustig aandoen. Ze pasten zich aan onze snelheid aan. Prima toch. Toen onze krachten al een beetje verspeeld waren op kop tegen de wind in, namen Flip en zijn zoon Richard de kop geruime tijd over. Je moet gastrijders ook wat gunnen en het kwam ons goed uit. Met een gepast tempo kwamen we in Noordhoek, twee viaducten en daarna was het een makkie, wind in het h…
De hele tijd droog en soms kwam het zonneke er door. Genoeg koptrekkers toen. Wat wil je nog meer?
Wim zijn fiets begon wat krakende geluiden te maken, dat zou volgens kenners te maken hebben met water dat het frame binnengedrongen is.
Geen lek, geen valpartijen, zo zou het elke zondag moeten zijn.
Via Terheijden, Munnikenhof naar Den Hout, Anton naar huis brengen en zo weer op tijd terug in Made, ruimschoots op tijd voor Bruisende Made. Weer heerlijk gefietst.
Anton Knipscheer

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava









