Rustig aan wa afbouwen, het seizoen zit er zo goed als op. Beetje freewielend de laaste kilometers een rondje van om en na bij de 80 km. Een makki toch, we hadden 8 liefhebbers die zich bij de A groep aansloten.
Ons Franske is aan zijn afscheidstoer bezig, volgend jaar gaat hij verder in de worsterhoutse kleuren van Vélo Amice. Niet dat hij ons beu is, maar hij vond het nogal bezwaarlijk om iedere zondag ochtend die extra kilometers te fietsen naar de May. Oosterhout is voor de deur, schilt weer mooi een kilometerke of 8 per tocht. Wij hopen natuurlijk wel een behoorlijke transfersom van dieën kleine te ontvangen. Dat dan weer goed is voor de clubkas!! Maar we wensen hem natuurlijk vooral veel fietsplezier toe, en hopen dat hij onze gezellige ritjes niet vergeet, wie weet sluit hij zomaar eens aan als gastrenner.
Wie waren verders de klasbakken waar ik mee op pad mocht, allereerst Flip de leider van het rondje Poederoijen, Peter V die vandaag zijn rooie leiderstrui veilig stelde, Jac die weer de smaak en het tempo van de A wilde ervaren, veurzitter Ad (altijd goeie benen), dun beer uit Den Berg Gerard, en dan nog nieuwkomer Bart. Tjonge jonge wa kan die fietsen, daar gaan we de komende jaren nog jankend in het wiel zitten.
De route ging vandaag via de Keizersveersebrug, Waspik, naar de Heusdense brug. Gerard K. zijn bandje (fietsbandje) liep leeg, een grote kei in de buurt van de Bergsemaas was de veroorzaker. Intussen kwam de wielerclub uit Hank daar aandenderen, wie zat daar nou toch op kop in een oud WTC shirt. Peter Wildenberg ons oud lid maakte zijn opwachting tussen de Hankse kleppers.
Rustig aan gingen we weer verder, over de brug opweg naar Aalst en Poederoijen. Bij Giessen kwam de Hankse wielerclub weer net voor ons te zitten, tijd om eens lekker mee die mannen te buurten. Helaas zag ik ons groepke in de verte door tuffen, shit mot ik nog in de achtervolging ook. Dan maar wachten tot in het wielercafé op vrijdag 28 nov. (zaal Boelaars, Raamsdonkveer) waar ik die mannen beslist zal ontmoeten. Het beloofd daar een bijzondere avond te worden in het teken van oud-renner Wimke Prinsen die driemaal de Tour de France reed en helaas op 32 jarige leeftijd door een hartstilstand om het leven kwam.
Via Woerkum ging het naar Werkendam door de polder naar Hank, het tempo bleef er goed in bij die mannen. Na mijn ritje van gisteren waren mijn benen niet best, twee dagen achter elkaar is net iets te veul voor een ouwe man. Dan maar de boel vanaf de achterkant bekijken. Via den Berg, waar we Gerard uitzwaaiden kwamen rond kwart voor twaalf de May binnen rijden.
Volgende week gaan we ons seizoen afsluiten met een gezamenlijke tocht, om bij onze sponsor RVSA het kopje snert te verorberen, wie weet nog zit er nog iets onder de kurk. We hopen op een grote opkomst!!

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava

















