Vandaag stond onze klassieker naar Den Hout op het jaarprogramma, normaal fiets ik zo’n rondje een keertje voor. Maar door omstandigheden was er dat niet van gekomen. Gelukkig heb ik nog enkele WTC makkers, die enkele weken geleden dit voor mij gingen doen. Dus parcours kenners genoeg voor vandaag.
Met 8 WTC’ers en gastrenner Piet van Dijke ging het door het Paaspop dorp, Den Hout richting Oosterhout, daar sloot nog een WTC ‘er aan. Waar kwam die nou weer vandaan? Frans Café was weer eens aan de late kant, vertrouwde op de klok van de kerk. Frans moet toch weten dat het klokje van de kerk, niet tikt zoals het thuis tikt! Na een flinke achtervolging van 8 km kon hij plaats nemen in de trein, even uitrusten in de laatste wagon, om vervolgens de plaats van de machinist over te nemen.
Over de bekende wegen ging het richting Baarle, waar we dan weer in Bels, dan weer in Holland fietsten! Via camping de Heidemolen ging het naar Zondereigen, een Kempendorp waar chansonnier Guido Belcanto een lied over schreef. Tegen Piet vertelde ik nog dat Guido met zijne kop in Bels en zijne kont in Nederland begraven wil worden. Dat kan allemaal in dit durpke!
Merksplas kwam al in zicht, ook dit jaar had ik ’s morgens in alle vroegte alle richtings pijlen aan gebracht, en ze hingen er nog netjes bij. Ze brachten ons richting Beerse. Bij brug 5 fietsten we dit drukke plaatsje binnen, helaas miste een enkeling het bordje “Den Hout” maar geloof me we zijn er echt geweest.
Via brug 6 gingen we op zoek naar de prachtige klinkers tussen de strafinrichtingen van Merksplas en Wortel. Over een fluwelen tapijt vlogen wij van klinker naar medeklinker, op weg naar de koffie en wafel. Het was daar in “Holland”weer een drukte van belang, héél veel wielertoeristen leggen daar aan, maar vandaag was het weer de “Scheldeprijs”. Onze vriend Jean Marie was niet op komen dagen, maar des al niette min veel “schoon volk”.
Na twee bakskes, ging de vlam weer in de pijp, richting Ulicoten en Chaam. Met een zuchtje wind vlogen we over prachtige wegen, naar de Slingerdreef. In Bavel nog een klein stukske klinkers en het leed was geleden.
Met 117 km op onze tellers kwamen we rond de klok van half 1 thuis aan. Tweede Paasdag gaan we nog maar eens een ritje maken van om en nabij de 110 km. Ad mag ons trakteren op een mooi rondje!
Groet Peter.

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava

















