Categorie archieven: Fietsverslagen
De Voorjaarstocht A
Onze 2e tocht van het nog prille WTC seizoen. Flip had er eens goed over nagedacht, nachten wakker gelegen. Wat voor schoon rondje zou er uit zijne hoge hoed komen!
Om negen uur vertrok hij met zijn 13 volgelingen in ’t wiel, richting het westen. Na enkele kilometers bleek een laatkomer nog net op tijd aan te kunnen pikken, dus kwamen we op een totaal van 15 WTC kleppers. Helaas moesten John en Peter Bas. deze schitterende tocht al missen door ziekte. Mannen beterschap, en we hopen jullie snel in ons pelotonnetje te begroeten.
Tegen een stevige wind in met sterke mannen op kop, koersten we naar Moerdijk en de Klundert. Bij de Tonnekreek pikte een groepje uit Etten-Leur bij ons aan, terwijl voor ons een mengelmoes van shirtjes reed, die waarschijnlijk naar Willemstad fietsten voor de koffie met! Voor ons zat dat er niet in, het is niet iedere week feest, nog een paar kilometer tot de waterkant en daar kwam het keerpunt in zicht! Wat een gedrang om nu op kop te komen, hoe zou dat toch komen? Standaarbuiten kwam in zicht, over de bekende Goudbloemsedijk naar de fietsbrug, voor enkele het sein om de gaskraan nog wat verder open te draaien, zoef zoef tot aan de brug. Even later zijn de troepen weer compleet, en gaat het via Hazeldonk naar Langeweg.
We hoorden een schreeuw achter uit de groep, wat was er aan de hand? Iemand lek? nee, we misten Willem, zei Ad. Gelijk alle alarm bellen aan, 112 gebeld, een bericht gestuurd naar opsporing gezocht. Willem oh Willem waar was tie gebleven? Effe later kwam hij toch de Langeweg uit rijden, hij had last van wat getik. Wij allemaal weer gerust, alarm ingetrokken en in een rechte lijn naar de May.
Leon begroette nog snel de benzinepomp bediende, intussen een goeie bekende van mijn buurman. De wind stond prima voor een kommetje, maar ja dat was al in bezit van een kleine/grote WTC man, waarom dan knallen. Rond half 12 kon de fiets weer op stal, voor een week.
Volgende week gaan we met Frans café op pad naar ut Strooienhuis in Hoeven. Twan kent deze route ook helemaal,kan fungeren als assistent van Frans. Zorg dat je er bij bent!
De Ontbijttocht.
Eindelijk was het dan zover, vandaag konden we aan ons jaarprogramma beginnen. Wat een opkomst, bijna iedereen was present, kwam dit nu door het mooie weer, of hadden ze allemaal zin in een Engels ontbijt!
Via”Strava” had ik wel gezien, dat er de nodige trainings kilometers waren afgelegd door onze leden. De een pakte deze week nog een ritje van zomaar 130 km, een ander patste er met 170 km nog eens dik overheen. Weer een ander ging op z’n fietske naar Amsterdam, of in trainingskamp in Zuid-Limburg. Het moet niet gekker worden, dit beloofd wat voor de komende ritten!
Ons eerste ritje was onder leiding van voorzitter Ad, een rondje Slingerdreef. Voor iedere fietser bekend terrein. Helaas viel er in Oosterheide al de eerste lekke band van dit seizoen te noteren. Ook daarin was Ad weer de gelukkige die dit karwei mocht opknappen. Zijn eega trof dan ook de eer om als eerste lek te rijden!
De rest stond gezellig keuvelend in de zon, plannen te maken voor de komende maanden. Ronde van Vlaanderen, Luik – Bastenaken – Luik of de Amstelgold race, ze komen allemaal voor in het repertoire van onze mannen!
Na een mooi rondje stapten we iets na 11 uur bij “de Pub” binnen, waar onze jarige Johan luid werdt toegezongen door zijn vrouw en dochter, hieper de piep hoera, die Johan staat er weer voor klaar! Daarna konden we aan ons “English breakfast”beginnen.
De eerste rit zat er weer op, volgende week vertrekken we weer om 9 uur de B gaan samen met Anton op pad, Flip gaat deze week een rondje bedenken voor de A leden. Ontbijten doen we gewoon thuis. Ik zou zeggen train allemaal nog een paar kilometer, en tot volgende week!!
Groet, Peter.
Rondje Noordhoek
Vandaag een zonnig rondje met véél WTC leden over Noordhoek gefietst. De conditie wat aangescherpt, a.s. zondag gaan we aan ons jaarprogramma van 2014 beginnen.
Om 9 uur vertrekken we vanaf het oud-gemeentehuis in Made voor een ritje van 50 km, om daarna voor een echt English breakfast in de Pub aan te schuiven.
De weersvoorspelling zijn prima, dus wat let ons, zorg dat je erbij bent!!

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava







