Maandelijks archief: december 2015

WTC heeft warme oliebollentocht

Op derde kerstdag vond de traditionele oliebollentocht plaats van WTC Made. Dit jaar had cateraar Anneke niet veel moeite om tijdens de stop in het bos de chocomel en oliebollen op temperatuur te serveren; met 13 graden was het historisch warm voor dit winteruitje waarmee de wielerclub het jaar 2015 afsloot.

De opkomst was goed te noemen tijdens de laatste clubtocht van het jaar. Omdat niet iedereen van modderen door slingerpaadjes houdt, waren er verschillende groepen aan het vertrek bij onze sponsor VEMA Crane aan de Brieltjenspolder. Rob van Oorschot stond daar klaar om ons te verwelkomen en omdat Erik Stasse van RVSA ook mee reed, hadden we beiden sponsoren aanwezig bij dit WTC evenementje. De mountainbikers waren in de meerderheid maar een paar leden met brede banden reden toch liever op de verharde paden in het bos. Enkelen hadden hun racefiets meegebracht om nog  wat kilometers op de weg te maken. Voor elk wat wils dus. De koffie en thee met kerstkoekjes ging er goed in en mensen die elkaar sinds de sluiting van het wegseizoen niet meer gezien hadden, kletsten even bij. Daarna gingen de verschillende groepen op pad. Zoals gezegd was het ronduit warm voor de tijd van het jaar en in het bos was het ook lekker droog dus de fietsen bleven dit jaar ook redelijk schoon. Volgens afspraak kwamen de verschillende groepen weer samen op de tussenstop in het Teteringse bos. Anneke van Wesel had met hulp van Peter Kuijpers op tijd de warme chocomel en oliebollen ter plekke gekregen. Die lieten de renners zich goed smaken. Door het lekkere weer hadden we een extra lange pauze dit jaar, niemand had haast. Na de stop werd er nog een klein uur gefietst om weer bij VEMA Crane in de kantine te eindigen. Daar werden koffie en chocomel opgemaakt, maar een fles bier had toch de voorkeur om de dorst te lessen en om te proosten op afgelopen jaar. En vooruit, nog eentje om te toosten op het komende jaar. Helaas waren er enkele leden die er door verschillende redenen voor het laatst bij waren maar we zijn blij dat ook weer wat nieuwe leden zich komen melden. Die zijn van harte welkom. Zo gaat onze gezellige en sportieve club weer een mooi 2016 tegemoet. Dat wordt het jaar van het 40 jarig bestaan van de club; we kijken er naar uit omdat te vieren!

Oliebollentocht 27 12 2015