Een van de hoogtepunten van een seizoen wat mij betreft. Niet in het minst om de appeltaart met slagroom.
Enigszins miezerend weer. Maar toch een behoorlijke opkomst. De Trim was iets eerder vertrokken om ongeveer gelijk aan te komen in Dordrecht bij De Mol. Sport en Tour vertrokken gelijk op de normale tijd.
Over de Moerdijkbrug begon het wat te regenen en was het wat natter. Ergens in de buurt van de Kop van het Land reden we de Trim achterop. En ik kon ze niet voorbijrijden, om verschillende redenen. Daarnaast sta ik nog steeds onder contract bij Wim. Met een aantal anderen zijn we samen opgetrokken naar het wielerbaantje.
Na een verkenningsrondje, waarbij ik elk jaar weer naar het heuveltje halverwege het parkoers opkijk als was het de Mont Vertoux, gingen we van start. Na drie rondjes in het rood, in elk geval op mijn metertje, was het pleit beslecht.
Bij de Sport was het een nipte overwinning van Mar10. Gevolgd door Marc, Chris en Thijs. Bij de Tour was het Gerard K. in het kielzog van de sport, en bij de Trim was het Johan die als eerste over de meet kwam.
Ik dacht dat mijn testosteron gehalte op mijn leeftijd wel genoeg gedaald was om de competitiedrang wat te onderdrukken. Maar niets is minder waar. Er is nog genoeg over om zo’n wedstrijdje niet helemaal af te doen als “niet zo belangrijk”.
De echte top komt daarna, de koffie met mijn absolute top traktatie: appeltaart met slagroom!
Ik zou bijna zeggen: de slagroom op de taart. Vergeef me deze onzinnige opmerking. Het is in elk geval een feestje.
Daarna terug. Elke groep ging zijns weegs. En na het wedstrijdje door overmoed gestuurd besloot ik met de Sport mee terug te rijden. Mijn parachute (bedankt voor de muzikale omlijsting Mar10) hielp niet, en Thijs: ik zal hem wegdoen. Maar ik denk zelf niet dat dit de echte reden was. Bedankt voor jullie geduld heren! Na drie keer eraf gepeerd te zijn was het eigenlijk wel genoeg. Ook bedankt voor jullie steun en het uit de wind houden.
Alle dank aan Flip voor het regelen. Ik kijk zelf alweer uit naar volgend jaar.
Met vriendelijke groeten,
Gerard K.

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava



