Wat was het weer genieten, om met 7 kleppers het mooie rondje over Hellevoetsluis te fietsen! Tjonge, jonge wat hebben we een lol gehad, en gelachen met deze groep. Moest er vroeg voor uit de veren.Je moet er iets voor over hebben, om een paar kilometer te kunnen fietsen. Dat viel natuurlijk niet mee, na die prachtige overwinning van “ons”Nederlands elftal. Wie had dat durven dromen, dat “onze”jongens die Spanjaarden zo maar weg zouden spelen.
Met achten stonden we dan ook op scherp, om 7 uur vertrokken we richting de Moerdijkbrug. Er stond een vlagerig windje uit het noord-westen. Daar merkte je in de Kiltunnel al helemaal niks van. Via de Hoeksewaard fietsten we nu niet door maar over de Heinenoordtunnel naar Oud-Beijerland. Daar noteerde Mar10 de enige lekke band van vandaag. Nog een paar kilometer naar Nieuw-Beijerland om dan samen met Dr.P heen en weer te varen naar Spijkenisse. Voor ons dan een enkeltje, naar d’n overkant, zoals ze dat in het Zeeuwse altijd zo mooi zeggen.
Langs het zonnige Haringvliet ging het nu naar Hellevoetsluis. We moesten eerst nog wel een kudde schapen van het pad vegen, om door door deze schitterende plaats te mogen toeren. Over de Stellendam kregen we de wind die wat was aangewakkerd heerlijk in de rug, en we roken daar al de koffie en de appeltaart, die Ilse van ’t Majoortje klaar had staan voor ons. Het zonnetje stond nog steeds hoog aan de hemel, dus namen we gezellig op het terras plaats. De eerst 95 km hadden we erop zitten, nog een rondje “Slingerdreef”en we stonden weer op de May.
Wat Ilse in die appeltaart had gestopt weet ik niet, maar Mar10 kreeg een speciaal puntje. Dat had ze beter niet kunnen doen, hij was niet meer vooruit te branden. Enne wij gingen als een speer, om steeds om te kijken waar blijft dieën appelflap nou weer! Tussen Helwijk en Oude Molen zat de appel helemaal in zijn benen, we moedigden hem nog aan, probeer eens op kop te rijden, dan blijven wij wel achter jou aan fietsen. Is ook goed voor jou moraal. In middels was er nog een man van om en na bij 95 jaar bij ons aan gesloten, die de kop over wilde nemen, gelukkig hebben we hem nog op andere gedachten kunnen brengen.
Bij industrie terrein Moerdijk nam Twan een andere koers, om nog wat extra te trainen voor zijn uitstapje naar Morzine, zo wilde hij vandaag nog wat hoogte meters opdoen. Dus ging het eerst over de Zwarteberg naar Zevenbergen om zo via Wagenberg (’s morgens de Bergen en de Meerberg en de Houtse Heuvel) toch nog aan de broodnodige hoogtemeters te komen. Iets over half 1 stonden de zes WTC kleppers weer op de May in gezelschap van onze Zeeuwse gastrijder Piet, konden Ad, Colin, Kees, Mar10, Twan en één van de grootste klepperdeklepper Filipo, en ik mocht ook nog mee rijden vandaag, om een geweldig klepper festijn af te sluiten.
Groet, Peter.

WTC Made op facebook
WTC Made op Strava




















